CBS AQUAMARIJN

woensdag 22 juni 2011

Water pakken

Water, lekker helder water. Mag ik je pakken? Dan neem ik je mee. Water in mijn zakken. Ik breng je naar de zee. Hè, pak... pak... Wat is er aan de hand? Het water stroomt weer in de bak, het druppelt uit mijn hand...

Spetteren, wassen, zwemmen, duiken... Je kunt zoveel dingen met water doen. Juf had ook een goed idee: water pakken en dan naar de zee brengen! Maar helaas... dat kan je nou niet met water doen. We gingen het maandagmiddag allemaal eens proberen in de Kikkerklas. We bedachten allemaal slimme plannetjes met onze handen om het water zo lang mogelijk vast te houden. Maar hoe slim ook, we bleven allemaal met lege handen achter...




Water pakken met onze handen lukt dus niet. Maar misschien wel met behulp van één van de waterspulletjes?


Misschien met een trechter?


Ah, ook al niet. Het water stroomt weer weg door het gat. "Jawel hoor juf, dan moet je gewoon je hand eronder houden! Ja, of je vinger in het gat steken!"

Zo konden we toch lekker water pakken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten